آموزش مدیریت

در این وبلاگ آموزش های مدیریتی داده خواهد شد

آموزش مدیریت

در این وبلاگ آموزش های مدیریتی داده خواهد شد

  • ۰
  • ۰

مدیریت زمان چیست؟

مدیریت زمان یا به قول فرنگی ها ” Time Management ” فوت و فن ظریفی است که منجر به برنامه ریزی موثر زمانی در زندگی می شود. اگر چه راهی برای توقف زمان وجود ندارد ولی با مجموعه ای از ترفندها، تکنیک ها و مهارت ها می توان زمان بندی مناسب تری برای انجام امور محوله داشت. به بیانی ساده اگر کارهای محوله به موقع و در زمان مورد نظر انجام شود، با بحران کمبود وقت مواجه نشده و مدیریت زمان را در دست خواهید داشت. دستیابی به مهارت مدیریت زمان برای همه افراد در هر سن و سالی امکان پذیر است. کنترل زمان را در دست بگیرید تا نتایج مطلوب آن را در زندگی ببینید. با فراگیری تکنیک های مدیریت زمان، هر ثانیه را پر بارتر کنید. حتی کمترین زمان ها هم ارزشمند هستند به شرطی که به درستی از آن استفاده شود.

مزایای مدیریت زمان چیست؟

شیوه نظم بخشی به برنامه ها و زمان بندی موثر برای رسیدگی به کارها را مدیریت زمان گویند. کسانی که در این زمینه ضعیف هستند همیشه کارها را در آخرین فرصت ها انجام می دهند و یا گاهی موفق به اتمام کارها نمی شوند. در این صورت کیفیت کاری بسیار ضعیف، بی نظم و بی نتیجه است. استرس ناشی از نرسیدن به زمان بندی، روی عملکرد ذهنی تاثیر نامطلوب دارد و موجب کاهش بازدهی افراد می شود. مهارت مدیریت زمان مجموعه ای از تکنیک های خلاقانه است که فرصت های بیشتری را در اختیار افراد قرار می دهد. برخی از مزایای مدیریت زمان عبارتند از:

  • رسیدگی به امور مهم کاری و شخصی در زمان مشخص
  • افزایش کارایی و بهره وری در کارهای محوله
  • کسب فرصت های بیشتر در یک زمان مشخص
  • آرامش ذهنی و دوری از استرس و اضطراب
  • پیشرفت کاری و حرفه ای در کوتاه ترین زمان

از چه موقع برای کسب مهارت مدیریت زمان اقدام کنیم؟

این که دائم از کمبود زمان شکایت داشته باشید اصلا افتخارآمیز نیست. نرسیدن به کارها، نداشتن وقت کافی، جلسات کاری فشرده، تلفن پشت تلفن و …. شاید این تصور را ایجاد کند که بسیار پر مشغله هستید. اما حقیقت اینست که شما نیمی از وقت با ارزش خود را هدر می دهید. عدم آگاهی از مهارت مدیریت زمان موجب می شود تا همیشه استرس کمبود وقت را داشته باشید. خستگی ها، عصبی شدن ها، عدم تمرکزها، تنش ها و ….. نشان می دهد که برای مدیریت زمان و آموختن تکنیک های آن کوتاهی کرده اید.

با مطالعه این مطلب با اصلی ترین عواملی که موجب هدر دادن زمان می شوند، آشنا شده اید. شاید نتوانید به یکباره روی همه موارد تجدید نظر کنید. تغییر در نگرش ها و باورهایی که ریشه هایی عمیق دارند، دشوار است. اما همیشه می توانید از یکجا شروع کنید. همین حالا تصمیم بگیرید که مهارت مدیریت زمان را تقویت کنید.

در ساعات کمتر ولی با کیفیت بیشتر کار کنید. هیچ معجون جادویی برای متوقف کردن زمان وجود ندارد. باید موانع را بشتاسید و نگذارید این موانع وقت مفید را هدر دهد.

  • ۹۸/۰۶/۲۷
  • پیام اسمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی